Aktualności

W dniu 8 maja 2010 roku

Nauczyciele Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Węgrowie po raz kolejny wzięli udział w szkoleniu organizowanym przez Centrum Wspierania Rozwoju. Tym razem dotyczyło ono Wspomagania rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce - programem szkolnym, wg integracji odruchów dr Sally Goddard.

Jest to metoda terapeutyczna, opierająca się na wzorcach ruchowych, które wykonuje naturalnie rozwijające się dziecko podczas 1 roku życia. Program został opracowany w Instytucie Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester w Wielkiej Brytanii i przystosowany przez dr Sally Goddard Blythe do pracy z większą grupą dzieci w warunkach szkolnych . Ma on na celu usprawnianie umiejętności niezbędnych do efektywnego uczenia się. Terapia w formie Programu Ćwiczeń Integrujących ma zastosowanie w pracy z dziećmi z: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyspraksją (trudnościami w planowaniu ruch), zaburzeniami koncentracji uwagi, nadpobudliwością w tym z ADHD, zaburzeniami koordynacji, trudnościami w czytaniu i pisaniu, zespołem Aspergera, obniżoną sprawnością percepcji wzrokowej i słuchowej, opóźnionym rozwojem mowy.

Nauczyciele biorący udział w szkoleniu otrzymali narzędzia diagnostyczne pozwalające ocenić, które dzieci mogą odnieść korzyści z udziału w programie oraz zestaw ćwiczeń do wykorzystania w pracy z grupą. Wszystkie ćwiczenia wykonuje się na podłodze. Wspomagają one rozwój prawidłowego ustawienia głowy w stosunku do ciała, co jest warunkiem prawidłowej postawy oraz rozwój umiejętności korzystania z lewej i prawej strony oraz górnej i dolnej części ciała stanowiącej podstawę koordynacji. Dzieci
z trudnościami w uczeniu się mogą poprawić zaburzone funkcje dzięki wykonywaniu codziennego, prostego programu ćwiczeń, który zajmuje około 10 minut i może być realizowany w szkole lub w domu.

Szkolenie prowadziły: Renata Borowiecka - pedagog specjalny i korekcyjny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta neurorozwoju INPP, Johansena - IAS, muzykoterapeuta. Wykładowca WSSE na studiach podyplomowych - kierunki: integracja sensoryczna, terapia pedagogiczna. Prowadzi Centrum Edukacji, Diagnozy i Terapii Psychologiczno- Pedagogicznej.  Autorka  „Uczę się z Mozartem” – programu ćwiczeń i zabaw ruchowych przygotowujących ciało i umysł do skutecznego uczenia się oraz „Dziecka w równowadze” ćwiczeń równoważnych i koordynacyjnych stymulujących prawidłowy rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka oraz Katarzyna Rychetsky  pedagog korekcyjny i wczesnoszkolny, pedagog specjalny, terapeutka  Johanesa - IAS, terapeuta neurorozwoju Instytutu Neurofizjologii i Psychologii Polska. Przez wiele lat pracownik prywatnej Kliniki Lekarskiej w Schwerte w Niemczech. Obecnie prowadzi Centrum Wspomagania Rozwoju „ Dobry Start”.

Więcej o szkoleniach na stronie www.cwrwegrow.republika.pl

 

 

 

Zdjęcia

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Pedagogiczna
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Monika Doktorska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 maja 2010 06:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Gabriela Strąk
Ilość wyświetleń: 2936
13 maja 2010 06:45 (Gabriela Strąk) - Dodanie zdjęcia.
13 maja 2010 06:45 (Gabriela Strąk) - Dodanie zdjęcia.
13 maja 2010 06:44 (Gabriela Strąk) - Usunięcie zdjęcia.