Aktualności

Zajęcia według metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w klasie II-IIIa szkoły podstawowej

     Metoda Ruchu Rozwijającego nawiązuje do wczesnodziecięcego doświadczenia człowieka, wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne, społeczne do rozszerzania świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi. Każda pojawiająca się aktywność podczas zajęć dobrana została tak, aby uwzględnić potrzeby indywidualne każdego dziecka, jak i całej grupy.
     Planując pracę z moją grupą, odniosłam się do 6 podstawowych kategorii ruchu:
1. Świadomość ciała (rolowanie, przepychanie, skoki);
2. Świadomość przestrzeni (poruszanie się i nazywanie kierunków);
3. Zwiększanie umiejętności koncentracji uwagi (skupianie uwagi na sobie, na przestrzeni na podłodze);
4. Wykształcanie pozytywnych relacji z inną osoba (relacje doświadczane w parach - „z”, „razem”, „przeciwko”);
5. Wykształcanie pozytywnych relacji wewnątrz grupy (stopniowo od pracy w parach do pracy w grupie);
6. Ruch kreatywny prowadzący do tańca (wyzwalanie ekspresji celem pokazania siebie).
Wykonywane zadania są formą aktywności, a nie ćwiczeń - celem zajęć jest rozwój emocjonalny, społeczny, rozwój świadomości części ciała i jego poczucie w przestrzeni, a nie podnoszenie sprawności ruchowej.
      Zajęcia metodą Ruchu Rozwijającego są bardzo lubiane przez moją grupę, ponieważ są dobrowolne, zaspokajają ich potrzebę ruchu oraz spontaniczność.  Dla mnie natomiast są pomocne w obserwacji zachowań dzieci bez ich oceniania; istotnie wspomagają rozwój dziecka, jego sferę emocjonalną i społeczną.

Wychowawca: Lidia Tulwin

 

Zdjęcia

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 15 grudnia 2012 19:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Gabriela Strąk
Ilość wyświetleń: 1335
13 stycznia 2013 17:04 (Gabriela Strąk) - Dodanie zdjęcia [056__kopia.jpg] do dokumentu.
13 stycznia 2013 17:04 (Gabriela Strąk) - Dodanie zdjęcia [054.jpg] do dokumentu.
13 stycznia 2013 17:04 (Gabriela Strąk) - Dodanie zdjęcia [050.jpg] do dokumentu.