Jestem wychowawcą 5 uczniów, będących w I i II klasie gimnazjum. Każda osoba z mojej grupy jest inna, każda ma szczególne możliwości i potrzeby psychofizyczne, każda ma szczególne predyspozycje, pewne ograniczenia, jak każdy człowiek mocne i słabe strony oraz różnorodne zainteresowania. Moje doświadczenia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością nauczyły mnie, że każdego ucznia w klasie należy traktować indywidualnie. Bez względu na to, czy przejawia on zaburzenia, czy też nie, należy go wnikliwie poznać, a następnie zdiagnozować jego potrzeby i możliwości. Na czołowym miejscu stawiam dobrą współpracę z rodzicami, gdyż dzięki niej mogę liczyć na realizację niektórych zadań objętych programem edukacyjno- terapeutycznym (np. zaspokojenie potrzeb opiekuńczych, które mają ogromny wpływ na funkcjonowanie ucznia w szkole). Rodzice moich uczniów chętnie angażują się we współpracę ze szkołą i na równi z nauczycielem chcą „uczyć” dziecko w domu.
Moi uczniowie chętnie opowiadają o swoich zainteresowaniach i predyspozycjach. Dzięki temu, jedno uczy się od drugiego, powoduje to tym samym wzrost motywacji do działania i nauki, dorównywania innym, a przede wszystkim rodzi wiarę we własne siły i pomaga przełamywać barierę nieśmiałości.
Dziewczynki i chłopcy z klas, które uczę są bardzo radośni i aktywni. Chętnie uczestniczą w zajęciach. Choć zdarzają się sytuacje, że nie potrafią się skupić i są rozkojarzeni. Wówczas potrzebuję trochę czasu, aby ustabilizować ich uwagę na konkretnej sprawie.
Wychowawca klasy: Paulina Mikołajewska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Węgrowie