Choreoterapia, terapia tańcem, muzyką stosowana jest w wielu krajach od blisko trzydziestu lat. Celem choreoterapii jest korekta zaburzeń psychomotorycznych i poprawa kontaktów społecznych. Od niedawna zaczęłam prowadzić zajęcia z choreoterapii z uczniami klasy II szkoły zawodowej. Do tej pory pracowałam z dziećmi młodszymi, najstarsze były w II klasie gimnazjum. Można powiedzieć, że są to już prawie dorośli ludzie i zastanawiałam się, czy będą chcieli uczestniczyć w zajęciach. Nadarzyła się okazja przygotowania występu dla całej szkoły w ramach Walentynki. Moi uczniowie również świętują 14 lutego, dlatego też poprosiłam ich, aby wybrali sami repertuar \"miłosny\", jaki chcieliby zaprezentować podczas apelu szkolnego. Uważam, iż nie można narzucać komuś własnych gustów i nie chciałam zmuszać ich do wykonywania repertuaru, z którym czuliby się niekomfortowo.
Ochotnicy: Marlena Nadaj i Michał Rostek zaśpiewali wspólnie piosenkę zespołu Akcent - \"W sercu mi graj\". Występ był profesjonalny i w niejednym oku zakręciła się łza.
Osobiście uważam, iż takie publiczne występy obniżają poziom lęku, rozładowują nadmiar energii i agresji. U młodzieży w tym wieku jest to bardzo ważne. Ponadto zauważyłam korzystne zmiany w zachowaniu tej pary. Czuli zadowolenie z własnego wykonania, lepiej zaczęli oceniać własne możliwości, nie czują się ograniczeni.
Paulina Mikołajewska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Węgrowie