Bije zegar godziny,
my wtedy mówimy,
jak ten czas szybko mija,
a to my mijamy.
Autor: Stanisław Jachowicz
Dzieci w oddziale zerowym są otwarte na nowe doświadczenia, są zainteresowane otaczającą je rzeczywistością i z chęcią poznają nowe rzeczy. Nabywają umiejętność kontrolowania swojej uwagi, szczególnie kierowanie jej na określone bodźce. Każde dziecko rozwija się w toku podejmowanej aktywności, która służy poznawaniu otoczenia, coraz sprawniejszej orientacji w nim, ocenianiu własnych możliwości i nawiązywaniu kontaktów społecznych.
W ramach integracji ze środowiskiem lokalnym dzieci zwiedziły wystawę fotograficzną Moniki Pakulak Cztery Pory Roku nie Vivaldiego „Artystyczne Safari” w Domu Gdańskim. Poznanie wybranych środowisk przyrodniczych w różnych porach roku było inspiracją do wykonanie pracy plastyczno - technicznej „Cztery Pory Roku”. Na co dzień zachęcam dzieci do obserwacji pogody i przyrody oraz wyrażania własnej wrażliwości estetycznej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami.
Klasa 0 c powitała nową porę roku - Wiosnę. Dzieci ozdobiły ekologiczną kukłę - Marzannę, wykonaną ze słomy, bibuły, wełny i wstążek, którą później utopiły w pobliskiej rzece. Były śpiewy i okrzyki: Marzannę przegonimy, wiośnie siępokłonimy.
Uczniowie podziwiali też sztukę rękodzieła ludowego w Muzeum Regionalnym Miejskiej Biblioteki Publicznej w Domu Gdańskim.
Staram się uczyć dzieci, aby dostrzegały rytm w cykliczności: dnia i nocy, dni tygodnia, miesięcy i pór roku. Aby dowiedzieć się, co lub kto mierzy czas, zorganizowałam wycieczkę do zakładu zegarmistrza. Dzieci obejrzały wyposażenie pracowni, zapoznały się z pracą zegarmistrza i zobaczyły różne zegary. Uczniowie słuchali ciekawostek o różnych czasomierzach.
Każde nowe doświadczenie poznawcze to nowe niezapomniane wrażenia dla moich uczniów.
Ewa Szymańska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Węgrowie